Premiera silnika Bosch Performance CX 5. generacji przyniosła bardzo ciekawe premiery od Trek. Jedną z nowości jest model Rail+, oferujący nie tylko bardzo duży zasięg na jednym ładowaniu, ale także poprawione zawieszenie.
Premiera nowej generacji popularnego silnika od Bosch – Performance CX Gen 5 – wywołała prawdziwą lawinę nowości, jeśli chodzi o premiery rowerów elektrycznych znanych producentów. Jednym z nich jest Trek, który zaprezentował nową generację flagowego e-MTB.
Długie godziny jazdy na solidnym wspomaganiu
Nowa wersja modelu Rail+ korzysta nie tylko ze wspomnianej już, premierowej jednostki napędowej, ale także największej baterii z portfolio niemieckiego producenta, a więc ogniwa Bosch PowerTube o pojemności 800 Wh. Ma ono pozwolić na jazdę nawet przez 7 godzin na jednym ładowaniu, a jeżeli zabraknie nam zasięgu zawsze możemy zastosować dodatkowy akumulator PowerMore o pojemności 250 Wh.
Zmiany dotknęły także systemu amortyzacji – zarówno z przodu, jak i z tyłu możemy liczyć na skok na poziomie 160 mm, możliwy do osiągnięcia z komponentami marki RockShox.
Geometria ramy do mocnego dostosowania
Ciekawostką jest także zaawansowany system regulacji geometrii ramy – w tym celu możemy skorzystać z misek sterowych regulujących kąt główki ramy w zakresie 1 stopnia lub też z systemu regulacji wysokości suportu, co przekłada się na zmianę tego kąta o 0,5 stopnia.
Warto także zwrócić na obecność kostki, której obrót spowoduje bardziej progresywny stosunek skoku koła do zawieszenia. Nie brak także systemu Quarq Tyrewiz – to niewielkie narzędzie, które umożliwi sprawdzenie ciśnienia w oponie bez sięgania po pompkę przy wykorzystaniu oficjalnej aplikacji SRAM AXS. Ten motyw wykorzystamy więc tylko w modelach z napędem SRAM – w bazowych wariantach Trek postawił na osprzęt Shimano Deore.
Warto także pamiętać, że mamy do czynienia z elektrycznym jednośladem typu mullet – mamy więc 29-calowe obręcze z przodu i 27,5-calowe z tyłu. Na nie założono zaś opony o solidnym przekroju, wynoszącym 2,4 lub 2,5″.
Bez zaskoczenia – jest drogo
Co ciekawe, Trek zdecydował się na zastosowanie dwóch rodzajów ramy – aluminiowej i karbonowej. To oczywiście w wyraźny sposób determinuje cenę modelu Rail+ Gen 5. W przypadku ramy z aluminium możemy zakupić dwa warianty tego roweru w cenie 25 499 oraz 28 999 złotych. Wariant z karbonową ramą jest oczywiście zdecydowanie droższy – ceny wahają się od 31 299 do aż 57 999 złotych za wersję Rail+ 9.9 XX AXS T-Type Gen 5. Jest drogo, ale to przecież żadne zaskoczenie.