Liv to marka, która nie od dziś znana jest damskiej stronie miłośników kolarstwa. Teraz w portfolio tego producenta, należącego do grupy Giant, pojawił się bardzo interesujący, elektryczny hardtail Lurra E+ z mocnym, centralnym silnikiem.
Liv to marka stworzona przez Giant, w której znajdziemy szereg naprawdę ciekawych jednośladów stworzonych dla kobiet. Czas na najnowszą propozycję z segmentu jednośladów z elektrycznym wspomaganiem, a więc Lurra E+.
Silnik stworzony we współpracy z Yamahą to gwarancja dobrych osiągów
To nic innego, jak klasycznie prezentujący się hardtail, wyposażony w naprawdę solidne podzespoły. Jednoślad bazujący na aluminiowej ramie jest napędzany centralnym silnikiem SyncDrive Sport2 stworzonym we współpracy z Yamahą. Jedną z zalet tej jednostki bez wątpienia jest wysoki moment obrotowy, wynoszący 75 Nm. Oczywiście mamy tutaj także autorski, kolorowy wyświetlacz LCD RideControl Dash.
Bazowy wariant – Lurra E+ 2 – został wyposażony w baterię o pojemności 625 Wh, zintegrowaną z ramą roweru. Według zapewnień producenta zasięg ma wynieść 180 km na jednym ładowaniu, oczywiście na najniższym poziomie asysty elektrycznej. A jeżeli tego nam zabraknie, zawsze możemy zainwestować w dodatkowe ogniwo o pojemności 240 Wh.
Producent postawił na grupę osprzętu Shimano Cues LinkGlide z 9-rzędową kasetą, rzecz jasna opartą o łańcuch (KMC eGlide). Cieszy także obecność hydraulicznych hamulców tarczowych Tektro HD-M285 o średnicy 180 mm. Ważnym elementem jest także obecność amortyzowanego widelca – w rowerze Liv znajdziemy popularną „sprężynówkę” SR Suntour XCR 34 Boost 2-CR Coil o skoku 130 mm.
Całość uzupełniają szerokie opony Maxxis Rekon – ich przekrój to 2,4″, natomiast średnica zależy od wariantu ramy. W przypadku rozmiaru roweru XS oraz S możemy liczyć na koła 27,5″, natomiast M i L bazuje na 29-calowym ogumieniu.
Trzy warianty – niewielkie różnice cenowe
Liv Lurra E+ 2 to całkowicie goły jednoślad, pozbawiony dodatków w postaci podnóżki, tylnego bagażnika oraz oświetlenia. Te znajdziemy w nieco droższym wariancie Lurra E+ 2 EX. Do sprzedaży trafił także wariant E+ 1 EX. W tym wypadku możemy liczyć na obecność silnika SyncDrive Pro2 z maksymalnym momentem 85 Nm, a także baterii o pojemności 800 Wh.
Ceny poszczególnych wariantów prezentują się następująco:
- Liv Lurra E+ 2 – 15 999 zł
- Liv Lurra E+ 2 EX – 16 999 zł
- Liv Lurra E+ 1 EX – 18 999 zł