W tegorocznej ofercie marki Kross pojawił się bardzo ciekawy model – to elektryczny rower typu SUV, czyli Kross Grist Boost SUV 1.0 730. Tak, dobrze kojarzycie – ten model w bardzo podobnej wersji już gdzieś widzieliśmy…
Jakiś czas temu Kross zaprezentował naprawdę efektownie prezentujący się eMTB – mowa o modelu Grist Boost 1.0 730. Teraz ten model trafia do sprzedaży w nowej wersji, która spodoba się amatorom nie tylko szaleństw na pagórkach i podjazdach, choć i w tym aspekcie ten jednoślad sprawdzi się doskonale.
Bliźniak od Kross, ale z nieco lepszym wyposażeniem
Kross Grist Boost SUV 1.0 730 to sprzęt wyglądający praktycznie bliźniaczo w porównaniu do wspomnianego już modelu Grist Boost 1.0 730. Różnicę stanowi tak naprawdę jego dodatkowe wyposażenie – Kross oferuje nam kompletny zestaw oświetlenia, a także błotniki i ładnie wkomponowany w całość bagażnik. Efekt? Wizualnie całość prezentuje się naprawdę przyjemnie dla oka – oczywiście nikogo nie zaskoczy także wewnętrzne prowadzenie linek, co poprawia efekt końcowy.

A jak z podzespołami? Tutaj także nie ma na co narzekać – podobnie jak w przypadku modelu Grist Boost 1.0. Rama stworzona z aluminium prezentuje się bardzo dobrze, a uwagę zwraca pełne zawieszenie od SR Suntour – z przodu znajdziemy widelec z powietrznym amortyzatorem o skoku 130 mm, z kolei z tyłu znajdziemy damper o rozmiarze 190 x 45 mm.
Pełne zawieszenie i szerokie opony to coś, co cieszy
Jazdę uprzyjemnią także 29-calowe, szerokie opony WTB Ranger (szerokość 2,4″), które umieszczono na obręczach tego samego producenta. Zostają w rejonie kół warto także zwrócić uwagę na hydrauliczne hamulce tarczowe od Shimano – sprawność hamowania powinna być naprawdę solidna, bowiem Kross na tym elemencie nie oszczędzał i zaoferował nam tarcze o średnicy 203 mm.

Jeśli chodzi o jednostkę napędową, wielu zapewne spodziewało się tutaj czegoś innego, niż silnika marki Bafang – za to mamy jednak solidny, centralny silnik z bardzo wysokim momentem obrotowym – 95 Nm pozwoli nam bez problemu powspinać się na wysokie podjazdy. Napęd jest dość standardowy – to osprzęt Shimano Cues z 10-rzędową kasetą, a także przerzutką i manetką z technologią Shadow Plus.
100 km na jednym ładowaniu? Będzie trudno, ale…
Nie zmieniła się także bateria – bateria 730 Wh to gwarant solidnego zasięgu. Co prawda wiele zależy od naszego stylu jazdy, ale producent twierdzi, że możliwe będzie przejechanie nawet 100 km na jednym ładowaniu. O ile oczywiście mamy „lekką nogę”.

Elektryczny SUV od Kross trafił do sprzedaży w dwóch wersjach, jeśli chodzi o kolor – czarnym i zielonym. A cena? Ta wynosi 16 499 złotych – jest więc o symboliczne 500 złotych wyższa od gołego brata-bliźniaka w formie eMTB.