Ten silnik pojawił się oficjalnie dwa lata temu, ale dopiero teraz trafi do masowej produkcji. Brose Drive³ Peak to nadchodząca, bardzo ciekawa konkurencja dla wydajnych jednostek napędowych Bosch czy Ananda, która może sporo namieszać w segmencie e-MTB oraz elektryków typu SUV.
Kłopoty z jednostkami napędowymi Drive S Mag sprawiły, że plany marki Brose dotyczące nowych silników do e-bike’ów musiały ulec zmianie. Jedną z ofiar tego stanu rzeczy była bardzo ciekawie zapowiadająca się jednostka Brose Drive³ Peak. Ten intersujący silnik wreszcie zmierza do finału, jakim jest trafienie na linie produkcyjne.
Moment obrotowy zapowiada solidne osiągi
To bez wątpienia jeden z najciekawszych silników z segmentu tych najmocniejszych, najbardziej wydajnych propozycji. Flagowy motor oferuje bowiem moment obrotowy na poziomie aż 95 Nm, a także moc wynoszącą w peaku 600W. To zasługa przejścia na system 48 V zamiast standardowego 36 V.
Odbyło się to bez przybrania na wadze względem S Mag – Brose Drive³ Peak to bowiem ciężar 2,9 kg, a jednocześnie udało się zredukować rozmiary całej jednostki o 15%. Co ważne, jest to także silnik oparty na klasycznym łańcuchu, ale producent zapewnia, że odpowiednie zestrojenie tego silnika pozwoli na jego długą żywotność.
Debiut to już określona przyszłość
Jasnym jest, że nowa jednostka napędowa od Brose trafi na wyposażenie modeli e-MTB czy potężnych SUV-ów z wyższej półki cenowej. Kiedy to się stanie? Rynkowy debiut w pierwszych elektrycznych jednośladach ma odbyć się w 2025 r. Czekamy, bo zapowiada się naprawdę interesujący, centralny silnik.